Köpvillkor

Köpvillkor:

 

  • Alla priser är i svenska kronor inklusive moms, 25%.

 

  • Reservation för eventuella prisändringar på grund av ändrad moms eller stora förändringar i inköpspriser.

 

  • Beställning kan ske via onlinebutiken, e-post och telefon. Beställning av kommun, landsting eller företag: ta kontakt via telefon eller e-post.

 

  • Leverans 2-7 vardagar. Vid leverans tillkommer en frakt på 69 kr. Frakten kan i vissa fall variera beroende av vikt, exempelvis för större gods. Längre leveranstid eller tillägg på frakt meddelas via e-post eller telefon. Leverans sker via Postnord, Schenker eller DHL beroende av försändelsens storlek och vikt.


  • För ej utlösta paket debiteras kunden fraktkostnad, just nu 85 kr.

 

  • Vid beställning: bekräftelse och ev restnotering sker via e-post.


  • Beställningsvara: Innebär att aktuell produkt ej finns på lager utan tas hem enkom för dig vid lagd order. Leveranstiden kan variera beroende av produkt.

 

  • Betalning sker via Klarna, med kort (VISA eller Mastercard). Vid faktura till landsting, kommun eller företag tillkommer fakturaavgift på 35 kr.

 

  • Betalning kan även ske via swish eller faktura efter muntlig överenskommelse (gäller endast privatpersoner). Vid utebliven betalning med faktura skickas en påminnelsefaktura med tillägg på 60 kr därefter utgår dröjsmålsränta med 12% (gäller privatkunder). 

 

  • Du har rätt att inom 14 dagar efter mottagandet av produkt ångra ditt köp. Vid retur krävs att förpackningen är obruten, varan är oanvänd och att kvitto/orderhandling kan uppvisas. Retur gäller ej hudvårdsartiklar. Fraktkostnad vid retur av produkt samt vid byte till annan produkt står kunden själv för. Returnerade produkter mot postförskott eller efterkrav löses inte ut av oss. Du som kund ansvarar för att varan returneras i oskadat skick.


  • Orderbekräftelse eller kvittens vid köp gäller som garantibevis. Förvara dokumentet i händelse av att du behöver nyttja garantirätten. Garanti på Eloflex rullstol och scooter från Invacare är 2 år. Övriga produkter 1 år.


  • Vid synliga skador på försändelse i samband med frakt ska anmärkning omedelbart anmälas till det företag som levererat försändelsen (DHL, Postnord, Schenker).


  • Vid retur, byte till annan produkt eller reklamation - ta kontakt med Hjälpmedelsboden via e-post eller telefon. E-post: info@hjalpmedelsboden.se.  Telefon: 070-302 89 47.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Hjälpmedelsboden i östra Värmland: 620820-6240.  VAT-nummer: SE620820624001. 


GDPR

EU:s nya allmänna dataskyddsförordning (General Data Protection Regulation) börjar gälla den 25 maj 2018. Den syftar till att stärka säkerheten och skyddet för personuppgifter inom EU och ersätter det tidigare europeiska dataskyddsdirektivet och den svenska personuppgiftslagen. Mycket är sig likt men kraven på hur vi som företag får behandla dina personuppgifter skärps.

Vi samlar in personuppgifter som du frivilligt tillhandahåller till oss och detta sker enbart vid beställning/order. Uppgifterna vi samlar inkluderar ditt namn, postadress, e-postadress och telefonnummer. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamålet och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.

Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara pga administrativa eller legala skäl. När vi behandlar personuppgifter för de ändamål som nämnts ovan använder vi oss av våra intressen när det gäller att upprätthålla kundrelationer. Vi måste också av skatteskäl spara fakturor mm i 7 år.