Köpvillkor

Köpvillkor:

 

  • Alla priser är i svenska kronor inklusive moms, 25%.

 

  • Reservation för eventuella prisändringar på grund av ändrad moms eller stora förändringar i inköpspriser och frakt.

 

  • Beställning kan ske via onlinebutiken, e-post och telefon. Beställning av kommun, region eller företag: ta kontakt via telefon eller e-post.

 

  • Leverans 2-10 vardagar. Vid leverans tillkommer en frakt på 79 kr till privatperson och 150 kr till kommun, region samt företag. Längre leveranstid meddelas via e-post eller telefon. Leverans sker via Postnord eller DHL. Beställningar görs iordning och skickas tisdag-onsdag när butiken är öppen. Kan förekomma att det skickas övriga dagar om det kan gå som brev eller har en vikt på max 1 kg.


  • För ej utlösta paket debiteras kunden 250 kr (innefattar kostnad för ej utlöst leverans, återfrakt). Företag, kommun och region debiteras i efterhand om det förekommer leveranshinder. 

 

  • Vid beställning: bekräftelse och ev restnotering sker via e-post.


  • Beställningsvara: Innebär att aktuell produkt ej finns på lager utan tas hem enkom för dig vid lagd order. Vänligen undersök att den beställda produkten passar för sitt ändamål då det beroende av produkt är kunden som får betala återfrakt. Leveranstiden kan variera beroende av produkt.


  • Produkter under "utgående" är det ej bytesrätt på då de endast finns tillgängliga i de modeller/produkter som är utlagda.


  • Betalning sker via Klarna, med kort (VISA eller Mastercard). Betalning för landsting, kommun eller företag sker via förskottsbetalning, tillkommer fakturaavgift på 45 kr.

 

  • Betalning kan även ske via swish eller faktura efter muntlig överenskommelse (gäller endast privatpersoner). Vid utebliven betalning med faktura skickas en påminnelsefaktura med tillägg på 60 kr därefter utgår dröjsmålsränta med 12% (gäller privatkunder). 

 

  • Du har rätt att inom 14 dagar efter mottagandet av produkt ångra ditt köp (bytesrätt, ej öppet köp). Vid retur krävs att förpackningen är obruten, varan är oanvänd och att kvitto/orderhandling kan uppvisas. Retur gäller ej hudvårdsartiklar och REA-produkter. Fraktkostnad vid retur av produkt samt vid byte till annan produkt står kunden själv för. Returnerade produkter mot postförskott eller efterkrav löses inte ut av oss. Du som kund ansvarar för att varan returneras i oskadat skick.


  • Vi återbetalar er för köpta varor vid retur (ej frakt). Vid oanvänd vara och obruten förpackning återbetalar vi hela varuvärdet men om det anses att det skett en värdeminskning har vi möjlighet att göra ett avdrag i relation till värdeminskningen när vi återbetalar dina pengar. Vi informerar naturligtvis om detta i samband med returen.


  • VID RETUR, BYTE TILL ANNAN PRODUKT SAMT REKLAMATION - ta kontakt med Hjälpmedelsboden via e-post eller telefon. E-post: [email protected].  Telefon: 070-302 89 47.


  • Orderbekräftelse eller kvittens vid köp gäller som garantibevis. Förvara dokumentet i händelse av att du behöver nyttja garantirätten. Garanti på Eloflex rullstol och scooter från Invacare är 2 år. Övriga produkter 1 år.


  • Vid synliga skador på försändelse i samband med frakt ska anmärkning omedelbart anmälas till det företag som levererat försändelsen (DHL, Postnord, Schenker).

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Hjälpmedelsboden i östra Värmland: 620820-XXXX.  VAT-nummer: SE620820624001. 


GDPR

EU:s nya allmänna dataskyddsförordning (General Data Protection Regulation) börjar gälla den 25 maj 2018. Den syftar till att stärka säkerheten och skyddet för personuppgifter inom EU och ersätter det tidigare europeiska dataskyddsdirektivet och den svenska personuppgiftslagen. Mycket är sig likt men kraven på hur vi som företag får behandla dina personuppgifter skärps.

Vi samlar in personuppgifter som du frivilligt tillhandahåller till oss och detta sker enbart vid beställning/order. Uppgifterna vi samlar inkluderar ditt namn, postadress, e-postadress och telefonnummer. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamålet och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.

Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara pga administrativa eller legala skäl. När vi behandlar personuppgifter för de ändamål som nämnts ovan använder vi oss av våra intressen när det gäller att upprätthålla kundrelationer. Vi måste också av skatteskäl spara fakturor mm i 7 år.