Sensorem trygghetslarm

Trygghetstjänst som består av en smartklocka anpassad för seniorer och en app för deras anhöriga. Om olyckan är framme så att senioren trycker på klockans larmknapp går det en notis till seniorens anhöriga samt att dessa rings upp automatiskt i prioritetsordning med klockans högtalartelefon (klockan fungerar som en mobiltelefon och har inbyggt SIM). För de fall anhöriga inte har möjlighet att svara kopplas samtalet vidare till Sensorems larmcentral som är öppen dygnet runt, alltid. Tjänsten kostar 300kr/mån och då ingår lån av klockan (ingen bindningstid). Betalning för första månaden sker på Hjälpmedelsboden. Sensorem tar kontakt med er för information och betalningsinstruktioner för kommande månader. 

  • När larmknappen trycks ner rings användarens anhöriga upp i fördefinierad ordning. Om ingen svarar kopplas samtalet till Sensorems larmnummer (öppet dygnet runt).
  • Klockan fungerar både inom- och utomhus (går via mobilnätet). Vattentålig.
  • Klockans batteri räcker i ca 4 dagar. Laddas med medföljande laddare (larmet kan användas under laddning).
  • GPS-spårare. Se användarens GPS-position när som helst. 
  • Armbandet går att få i följande utföranden: blå flätad, grön flätad, svart flätad och svart silikon. Klockan finns även i bred modell.

Händelseförlopp vid ett larm:

  1. Användaren trycker på smartklockans larmknapp.
  2. Anhöriga får larmnotis med GPS-position i Sensorem-appen.
  3. Anhöriga rings automatiskt upp via klockans högtalartelefon i förbestämd ordning (klockan fungerar som en mobiltelefon och har inbyggt SIM-kort).
  4. Om ingen av användarens anhöriga svarar kopplas samtalet till Sensorems larmcentral som är öppen dygnet runt, alla dagar. Vid behov kan larmcentralen ringa SOS Alarm som kan skicka en ambulans.

Snabbguide, tryck här:  https://youtu.be/ehPm4io5ne4 

300 kr